جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیش از 130 نشست در بخش های مختلف با محوریت نقد و بررسی کتاب و مسائل نشر برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سرای اصلی اهل قلم در هر دوره از این نمایشگاه پذیرای نشست‌های مختلف با محوریت رونمایی و نقد کتاب، بررسی وضعیت نشر در حوزه‌هایی مانند دفاع مقدس، ادبیات داستانی و آثار مذهبی و سیاسی بوده و این روند، امسال نیز ادامه خواهد داشت.

تاکنون حدود 55 نشست برای سرای اصلی درنظر گرفته شده و احتمال افزایش تعداد آن وجود دارد.

سرای کودک و نوجوان بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با 30 نشست ادبی و با حضور جمعی از دانش‌آموزان مدارس مختلف برپا خواهد شد و حدود 45 نشست تخصصی در سرای نشر با محوریت صنعت چاپ برگزار می‌شود.

دست‌اندرکاران سراهای اهل قلم بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌زودی برنامه‌های سرای دیدار را اعلام خواهند کرد. علاوه بر این برگزیدگان جوایز ادبی در سال گذشته، میهمان این سرا خواهند بود.

پخش میزگردهای مجمع ناشران انقلاب اسلامی از صدا وسیما

 همچنین یاسر احمدوند، مدیر اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی از توافق این مجمع با صدا وسیما برای پوشش میزگردهای تخصصی این مجمع در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

وی با اشاره به عضویت 160 ناشر و نویسنده در مجمع ناشران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب امسال بر اساس تعامل با نویسندگان و ناشران امکان عضویت آن‌ها را در مجمع فراهم خواهد کرد.

مدیر اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی از هماهنگی با صدا وسیما برای پوشش نشست‌های تخصصی غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: رادیو کتاب و شبکه یک سیما نیز نشست‌های این مجمع را به صورت زنده یا تولیدی پخش خواهند کرد.

احمدوند به توافق مجمع ناشران انقلاب اسلامی و سازمان فرهنگی - هنری و مترو تهران اشاره کرد و افزود: مجمع ناشران در طول برگزاری نمایشگاه کتاب و در ایستگاه‌های مترو به معرفی کتاب، مشاوره و ارایه خدمات فرهنگی به علاقه‌مندان خواهد پرداخت.

وی بیان کرد: مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کارنامه عملکرد مجمع را در سال 91 منتشر خواهد کرد.

 

کد خبر 209812

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز